Logo’s voor toeristische promotie Oldambt en Blauwestad bekend

woensdag 03 april 2013

Logo’s voor toeristische promotie Oldambt en Blauwestad bekend

Op 3 april 2013 hebben provincie en gemeente in de stuurgroep Blauwestad afgestemd over de toeristische promotie van Oldambt en Blauwestad: Oldambt zal als hoofdmerk worden gevoerd en Blauwestad als submerk (ondersteund door het hoofdmerk). Op deze manier is tegemoet gekomen aan de wensen van veel ondernemers om Oldambt explicieter als merknaam te voeren en is het ook mogelijk Blauwestad te herpositioneren als aantrekkelijk toeristisch recreatief gebied.

Het hoofdmerk Oldambt zal worden gevoerd door Marketing Oldambt, wanneer het de promotie van het gehele gebied betreft. Wanneer het specifiek om Blauwestad en omgeving gaat, dan zal het submerk Blauwestad worden gebruikt, door zowel Marketing Oldambt als projectbureau Blauwestad. Waar mogelijk zullen beide partijen samenwerken en elkaar in de promotie versterken. Gezamenlijk doel is meer toeristen naar dit prachtige gebied te trekken. 

Deze “merkarchitectuur” biedt ook de mogelijkheid om de andere twee toeristische kerngebieden in Oldambt (Winschoten en Bad Nieuweschans) op te nemen met een soortgelijke merkconstructie. 

Deel deze pagina